Veelgestelde vragen

Praktische vragen

Hoe vind ik de informatie over de 1e zwemles?

Onze mascotte, Buddy de Bever, heeft ook net zijn eerste zwemles gehad. Hij heeft alles gefilmd en dat kun je hier vinden.

Hoe ver van te voren moet ik aanwezig zijn?

In het kader van veiligheid dient iedereen 10 minuten voor de zwemles zijn of haar zwempasje te hebben gescand. We kunnen daarna geen kinderen meer toegang geven omdat wij verantwoordelijk zijn voor de begeleiding van uw kind van de doucheruimte naar de zwemzaal. De deur van de doucheruimte gaat nl. dicht tijdens de begeleiding i.v.m. de veiligheid.

Heb ik toegang als ouder in de zwemzaal?

Nee, u mag uw kind omkleden in de daarvoor aanwezige kleedkamers. U kunt meelopen tot de doucheruimte maar dan moet u wel de overschoenen aan (liggen bij onze balie) of u moet op blote voeten. U mag de kleedkamer op uw buitenschoenen NIET verlaten i.v.m. de hygiëne.

Kan ik als ouder de zwemles wel zien?

In het Hofbad hebben we de luxe van een open tribune waar u de zwemlessen kunt volgen. Let wel op, aanwijzingen geven, foto of filmopnames of aanmoedigen zijn allemaal NIET toegestaan. Dit leidt enorm af en uw kind is in goede handen. Ook kunt u als er zwemles plaatsvindt in het recreatiegedeelte vanuit de horeca kijken. Graag dan wel de tafels en stoelen terugzetten en geen handen op de ramen. Ook hier zijn foto of filmopnames niet toegestaan.

Zwemt u in de Viergang? Dan kunt u de zwemles volgen nadat u uit de kleedkamer bent. Vanachter een muur kunt u e.e.a. bekijken. Helaas heeft u GEEN toegang in de zwemzaal en ook hier GEEN foto of filmopnames en geen aanwijzingen of aanmoedigingen.

Ik ben mijn toegangspas kwijtgeraakt. Wat nu? 

Indien wij de pas hebben gevonden, ontvangt u hier automatisch mail een mail over. Heeft u 1 dag na de zwemles nog geen mail ontvangen, dan hebben wij de pas niet gevonden. U kunt een nieuwe pas bestellen via info@hofspetters.nl. De kosten hiervoor zijn € 5,00 en worden aan uw maandelijkse account toegevoegd.

Is de toegangspas verplicht?

Ja, deze pas is verplicht om mee te nemen. Zo kunnen wij uw kind present melden en direct zien in welk badje uw kind zwemt. De pas wordt voor de zwemlessen in bruikleen gegeven, en blijft daarmee eigendom van Stichting Hofspetters. Bent u uw pas een keer vergeten, meldt u zich dan aan de balie zodat de medewerker u kunt aanmelden.

 

Wanneer wordt mijn kind beoordeeld?

In 2025 gaan we iedere maand een scoring les verzorgen. Tijdens deze les gaan we alle eisen na die in de fase gelden. Zo weten we van ieder kind hoe hij of zij ervoor staat. Is het kind afwezig of heeft het niet de juiste kleding aan vanaf fase 6 dan wordt op dat moment niet gescoord en zal de volgende scoringsmoment dus 1 maand later zijn. De kalender van scoren vindt u op onze website bij agenda.

Hoe moet ik de scores lezen?

Een score is echt een momentopname. Wij hebben als zwemschool ruim 13 jaar data over alle zwemlessen. Het ene kind gaat snel in begin en stagneert bijvoorbeeld verderop in het traject, of andersom maar uiteindelijk komt men gemiddeld (98%  van alle kinderen) goed uit.

Wij vragen als team Hofspetters uw vertrouwen en iedere zwemles is weer een feest. Als er enorme afwijkingen zitten in de prestatie van een kind neemt de coördinatie zelf contact op met de ouder om dit te bespreken. Het beste is de score van uw kind te zien als een onderdeel van het hele traject. Op de achtergrond zien wij als team veel meer informatie over het kind dat u als ouder.

Aanmelden

Ik heb mijzelf of mijn kind ingeschreven, maar wil de inschrijving annuleren. Heb ik recht op restitutie van het inschrijfgeld?

Indien u binnen 14 dagen na de inschrijving aangeeft dat u de inschrijving wilt annuleren, heeft u recht op teruggaaf van het inschrijfgeld. Hierna is dit helaas niet meer mogelijk. U kunt uw verzoek richten aan administratie@hofspetters.nl

Ik heb mijzelf of mijn kind ingeschreven, vanaf wanneer start de zwemles?

 

Dit is afhankelijk van de wachttijden. Deze kunt U vinden op onze inschrijfpagina. Bij de aanmelding heeft u tevens een gewenste startdatum gekozen, dit is een indicatie wanneer er mogelijk gestart kan worden. Let erop dat de gewenste startdatum geen garantie is dat op deze datum gestart kan worden.

Afmelden en inhalen

Hoe meld ik mijn kind af voor de zwemles?

U kunt uw kind gemakkelijk afmelden voor de zwemles via WeScore. Dit kan via het lessenoverzicht en kan tot 2 uur voor het begin van de les. Als u zich heeft afgemeld, krijgt u een inhaal zwemvoucher. Alle zwemlessen behalve Jonge Redders komen hiervoor in aanmerking.

Let op, u ontvangt per jaar max 3 zwemvouchers. Via WeScore kunt u deze alleen zelf inplannen en let wel goed op de geldigheidsdatum want zwemvouchers zijn beperkt geldig. Daarnaast vertegenwoordigen zijn geen financiële waarde en zijn ze niet overdraagbaar.
Afmeldingen via de mail kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Kan ik mijn zwemvoucher laten uitbetalen?

Nee, zwemvouchers vertegenwoordigen geen waarde.

Over WeScore

Wat is WeScore?

WeScore is een leerlingvolgsysteem waar u uw score kunt vinden. Daarnaast ontvangt u hierin berichten, ziet u uw lessen, regelt u uw inhaalvouchers, kunt u lessen afzeggen, kortom een belangrijke medium voor Hofspetters.

Waar kan ik inloggen?

 U kunt inloggen op de hoofdpagina van de website. Hier komt u door rechtsboven te klikken op “WeScore” of door naar www.hofspetters.we-score.nl te gaan. Via dezelfde pagina kunt u uw wachtwoord resetten. Tevens is er een WeScore app die u kunt downloaden.

Hoe vind ik de voortgang, komende lessen of transacties?

Hiervoor leest u het beste onze handleiding. Hier leggen wij per onderdeel uit wat u kunt doen en waar u dit vind. Bekijk de handleiding op deze pagina.

de WeScore handleiding

Iedereen die toegang heeft tot WeScore kan de handleiding raadplegen. Via een makkelijk menu onderin de webpagina kun je het onderwerp van jouw vraag snel vinden en aan de hand van beeld en tekst wordt het antwoord uitgelegd. Natuurlijk zijn er altijd vragen die zo specifiek zijn dat dit niet in de handleiding vermeld staat, u kunt dan ook WeScore zelf raadplegen.

Daarnaast hebben we een ‘veelgestelde vragen’ onderdeel waarin we de meest voorkomende vragen uitleggen. Denk hierbij aan vragen zoals ‘een leerling heeft haar arm gebroken, wat moet ik doen?’. Antwoorden zodat jij snel verder kunt

Kan ik mijn lestijd of programma veranderen?


U kunt hiervoor mailen naar info@hofspetters.nl. Vermeld in deze mail om welke leerling het gaat, wat u wilt wijzigen en waar u de zwemlessen volgt. Volgt u de ABC-methode dan is dit de Viergang, alle overige lessen vinden in het Hofbad plaats. Indien er plekken in de groep beschikbaar zijn, dan kunnen we veranderen.

Kledingzwemmen

Wanneer moet mijn kind met kleding zwemmen?

Fase of Niveau 1 – 4: Geen kleding zwemmen (behalve natuurlijk de badmuts).
Fase 5: Uw kind mag een shirtje aandoen ter gewenning.
Fase 6 – 8 of A, B en C diploma: Elke week kleding zwemmen.

Waar moet ik rekening mee houden voor het zwemmen met kleding?

SuperSpetters: Vanaf fase 6 moeten alle kinderen week zwemmen met kleding. Regelmatig oefenen met het zwemmen met kleding geeft de kinderen extra oefenmomenten voordat er getoetst wordt en bevordert het zwemmen met natte kleding.

De kledingeisen vanaf fase 6 zijn: een T-shirt met lange mouwen, een broek met een ritssluiting (geen legging) en schoenen. De schoenen moeten een stevige zool hebben. Gymschoenen en harde plastic waterschoentjes zijn toegestaan, zachte surfschoenen niet.

ABC: De kledingeisen voor diploma A en B zijn: een hemd, T-shirt met korte mouwen, korte broek (met ritssluiting, geen legging), sokken en schoenen (gymschoenen en harde plastic waterschoenen zijn toegestaan, zachte surfschoenen niet).

De kledingeisen voor diploma C zijn: een hemd, T-shirt met lange mouwen, lange broek (met ritssluiting, geen legging), sokken en schoenen (gymschoenen en harde plastic waterschoenen zijn toegestaan, zachte surfschoenen niet). 

Zwemvaardigheid: De kledingeisen voor zwemvaardigheid zijn: een T-shirt met lange mouwen en  een regenjas, broek tot de enkels met ritssluiting, schoenen met stevige zool. De kleding moet iedere les worden meegenomen.

Vakanties en feestdagen

Wat gebeurt er met de zwemlessen tijdens vakanties?

Tijdens vakanties gaan zwemlessen gewoon door, zo ook tijdens de zomervakantie. Het kan wel zo zijn dat er in de vakanties aanpassingen worden gemaakt in de vorm van een vakantierooster. Als dit het geval is, wordt u hier tijdig over geïnformeerd. Zwemt uw kind op woensdagmiddag, dan ontvangt u apart bericht over de zwemlessen in de vakantie.

In de zomervakantie werken wij met een aangepast rooster. U kunt zelf kiezen welke lessen u wilt volgen.

Een les valt uit in verband met een feestdag of een andere reden. Krijg ik hiervoor het lesgeld terug?
Op feestdagen is het Hofbad gesloten en geven wij geen zwemles. Bij het vaststellen van het lesgeld is rekening gehouden met de dagen die uitvallen. Hiervoor krijgt u dus geen inhaallessen of geld terug. Ook de aangewezen dagen van sluiting door de Gemeente Den Haag (bv 24 dec en 5 dec) is reeds verrekend in de contributie. Bij eventuele zwem-evenementen is het Hofbad niet beschikbaar voor zwemlessen. Hiervoor ontvangt u via WeScore een digitale zwemkaartje waarmee u een gemiste les kunt inhalen. U dient deze les zelf in te plannen via WeScore.

.

Financiële vragen

Heeft u een vraag over een betaling?

Voor vragen over betalingen kunt u een mail sturen naar administratie@hofspetters.nl.

Welke mailadressen zijn belangrijk?

Eigenlijk zijn er maar 2 belangrijke mailadressen :

Graag geen cc’tjes gebruiken aangezien uw mail dan op veel mailboxen kwijt kan raken.